Snelle opwarmers voor korte home yoga sessies

Heb jij ook al eens je opwarming geskipt in je yoga practice thuis? Of misschien doe je het vaker? Dat wil je zeker onderstaande snelle yoga opwarmers weten.

De opwarming bereidt je spieren voor op actie door je bloedsomloop te versnellen en lichaamswarmte te verhogen. Het is dus belangrijk om er de tijd voor nemen.

Omdat je agenda jouw die tijd niet altijd gunt, deel ik graag 3 opwarming methodes voor op de yogamat onder de 2 minuten:

Super opwarmer 1: Downward Facing Dog

Het is niemands favoriet om een yoga practice mee te beginnen, maar geloof me: doe 2 minuten downdog en je bent lekker opgewarmd.

Bouw rustig op door eerst je knieën gebogen te houden en lengte in je rug te zoeken. Het hoeft niet statisch te zijn. Ga rustig fietsen met je benen, laat je heupen heen en weer wiegen, kijk onder je ene oksel door voor een lichte twist en dan de andere…

Super opwarmer 2: Halve zonnegroet

Je hoeft niet de volledige zonnegroet A of B te doen om op te warmen. Heb je de kracht van de halve zonnegroet al ontdekt?

De constante afwisseling tussen forward fold, half lift en mountain pose laat je bloed volop stromen en zet je rug- en buikspieren in actie. Na 2 minuten staat er een gezonde blos op je wangen!

Heb je geen inspiratie na je opwarmer? Dan vind je deze blog zeker interessant: Yoga tips en flows voor inspiratieloze dagen

Super opwarmer 3: Start op je rug

Heb je weinig zin om moeite te doen op je mat en ben je meteen op je rug gaan liggen? Breng dan je energiepeil omhoog met crunches en bridges – gewoon op je rug.

Leg een zacht deken onder je onderrug en heupen. Strek je eerst helemaal uit en breng dan je neus en knieën tegen elkaar in een crunch. Herhaal 10 keer.

Vervolgens doe je 10 trage bridges op het ritme van je ademhaling. Heupen omhoog bij de inademing. Gebruik je hele uitademing om je heupen te laten zakken…

Grote kans dat je hierna niet kunt blijven liggen en zin hebt in meer!

Let op: met deze opwarmers is je lichaam wel warm, maar niet alle gewrichten en spieren zijn hiermee voorbereid op uitdagende yogaposes. Ga na 2 minuten niet zomaar in een intense heupopener of achteroverbuiging. Wees mindful💕

Online yoga ongezellig, vind je? De superwoman yogastudio is niet zomaar een saaie database van video’s! Het is een warme groep van badass vrouwen waar je altijd en overal terecht kunt voor inspiratie en steun. Probeer nu 14 dagen gratis!

Top blogs

 Categorieën

De yogastudio voor jouw yoga practice thuis

Ontdek hoe je zonder veel moeite je eigen yoga sessies maakt en hoe je thuis een yoga routine bouwt. Volledig online en Nederlandstalig.

Want JIJ bent jouw beste yoga coach. Bepaal zelf hoe je beweegt op de yogamat en in het leven.